Els símptomes, signes o conductes que l’alumne pot manifestar a l’aula quan te problemes d’eficàcia visual són, entre d’altres:
-
Es nega a llegir, o manifesta que no li agrada.
- Quan llegeix, es cansa més fàcilment que la resta de companys de classe.
- Ressegueix amb el dit per llegir.
- Repeteix síl·labes o paraules llegides.
- Quan llegeix es salta paraules o perd la línia.
- Per llegir necessita girar el cap.
- Al llegir habitualment omet paraules o monosíl·labs.
- Te problemes de comprensió lectora.
- Té una velocitat lectora per sota els companys de classe.
- Se salta línies, lletres o paraules.
- No entén el que llegeix.
- Confon “el” per “le”.
- És significativament més bona la comprensió oral que l’escrita.
- S’acosta excessivament al llegir i escriure.
- Al llegir o escriure sol tancar o tapar-se un ull.
- Té dificultats per escriure en línia recta i de mantenir l’espai entre lletres i paraules.
- Ratlla o esborra sovint el text que escriu.
- Quan copia de la pissarra i/o del llibre sovint tarda més que els seus companys i /o fa errors.
- Té poca memòria visual.
- Necessita rellegir algunes paraules.