Simptomes


 

Els símptomes, signes o conductes que l’alumne pot manifestar a l’aula quan te problemes d’eficàcia visual són, entre d’altres:

  • Es nega a llegir, o manifesta que no li agrada.
  • Quan llegeix, es cansa més fàcilment que la resta de companys de classe.
  • Ressegueix amb el dit per llegir.
  • Repeteix síl·labes o paraules llegides.
  • Quan llegeix es salta paraules o perd la línia.
  • Per llegir necessita girar el cap.
  • Al llegir habitualment omet paraules o monosíl·labs.
  • Te problemes de comprensió lectora.
  • Té una velocitat lectora per sota els companys de classe.
  • Se salta línies, lletres o paraules.

  • No entén el que llegeix.
  • Confon “el” per “le”.
  • És significativament més bona la comprensió oral que l’escrita.
  • S’acosta excessivament al llegir i escriure.
  • Al llegir o escriure sol tancar o tapar-se un ull.
  • Té dificultats per escriure en línia recta i de mantenir l’espai entre lletres i paraules.
  • Ratlla o esborra sovint el text que escriu.
  • Quan copia de la pissarra i/o del llibre sovint tarda més que els seus companys i /o fa errors.
  • Té poca memòria visual.
  • Necessita rellegir algunes paraules.